Робота школи

Школа має статус україномовної з вересня 2003 року, нараховує 1 2 класів з українською мовою навчання. Продовжується перехід на 12-річний термін навчання, 1-9 класи навчаються за програмами 12-річної школи. Відкрито два перших класи, навчально-виховний процес в яких буде здійснюватись на базі школи.

Робочий навчальний план враховує основні вимоги Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту», Положення про середній загальноосвітній навчально-виховний заклад, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2001 р. № 946, Типові навчальні плани початкової школи з українською мовою навчання та мовами навчання національних меншин (наказ Міністерства освіти і науки України від 29.11.2005 № 682 «Про типові навчальні плани початкової школи», Інформаційний збірник №1, 2006 р., додаток 2) для початкової школи , Типові навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів від 23.02.2004 № 132 та від 05.02.2009 № 66 «Про внесення змін до наказу МОН України від 23.04.2004 року № 132 «Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів 12-річної школи», Інформаційний збірник № 8, 2009 р., додаток 2) для 5- 8 класів , Типові навчальні плани для організації профільного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.05.2003 № 306 « Про затвердження Типових навчальних планів для організації профільного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах», Інформаційний збірник №10, 2003 р., додаток 3) для 10,11 класів , Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 18.02.08 № 94, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 27.02.08 № 151/14842), відповідно до яких державна підсумкова атестація учнів проводиться після завершення ними кожного ступеня навчання , інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін у новому 2008-2009 навчальному році.

Гранично допустиме навчальне навантаження на учня не перевищує меж. Науково-методичне забезпечення організовано згідно вимог.

З метою запобігання перевантаження учнів години інваріантної складової навчальних планів розподілено таким чином:

Українська мова

І семестр ІІ семестр

3 клас 3 2

4 клас 3 2

Українське читання

І семестр ІІ семестр

3 клас 2 3

4 клас 2 3

Англійська мова

І семестр ІІ семестр

5 клас 3,5 3,5

Українська мова

І семестр ІІ семестр

5 клас 3,5 3,5

Історія України

І семестр ІІ семестр

9 клас 1,5 1,5

Географія

І семестр ІІ семестр

9 клас 1,5 1,5

Курс «Основи безпеки життєдіяльності» в 10-11 класах протягом року 1 раз на два тижні, основи здоров ` я в 8-9 класах протягом року 1 раз на два тижні.

Повноцінність загальної середньої освіти забезпечується реалізацією як інваріантної, так і варіативної складових частин навчального плану. З варіативної складової виділено додаткові години на вивчення «Захисту Вітчизни» в 10-11 класах по 0,5 годин.

На виконання наказу управління освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації від 04.06.09 р. за № 344 «Про посилення роботи щодо профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму», з метою збереження життя і здоров ` я учнів в 10-11 класах вводяться додатково 0,25 годин на тиждень до курсу «Основи безпеки життєдіяльності», в 2-4, 7-8 класах додатково 0,25 годин на тиждень до курсу «Основи здоров я». В 5-6, 9 класах запровадити вивчення цього курсу за рахунок годин в межах тижнів безпеки руху.

Враховуючи особливості регіону ( багато людей спілкуються між собою російською мовою), прохання батьків виділено години на вивчення факультативу «Російська мова» в 10 -11 класах по 1 годині на тиждень.

Враховуючи рекомендації відділу освіти, з метою виховання в учнів бережливого ставлення до навколишнього середовища, формування активної життєвої позиції у вирішенні екологічних проблем, удосконалення лідерських якостей виділити в 8 класі 1 годину на вивчення курсу за вибором «Екодемія», в 10 класі 1 годину на тиждень на вивчення курсу за вибором «Ділова активність», в 11 класі 1 годину на вивчення курсу за вибором «Людина і світ».

Беручи до уваги соціальні передумови ( наявність в селі козацького загону, багато національність учнівського контингенту), необхідність підвищення інтересу до вивчення української мови як державної, національної спадщини, введено факультатив «Народознавство» по 1 годині на тиждень в 3-5 кл. (всього 3 години), факультатив «Поезія в українській літературі» 1 годину на тиждень у 8 класі.

Враховуючи наявність 2 комп'ютерних кабінетів ( 10 і 8 комп'ютерів) та з метою вироблення в школярів умінь та навичок користувача інформаційних засобів в 2-4 класах вводиться курс за вибором «Сходинки до інформатики» по 1 годині на тиждень, факультатив «Вступ до інформатики» по 1 годині на тиждень в 5-7 класах.

 

Навчально-виховна робота

В 2008-2009 н.р. робота шкільного колективу спрямована на єдину методичну проблему «Створення умов для всебічного розвитку учня й вчителя на основі самоосвітньої діяльності».

Колектив закладу працював також над проблемами «Впровадження тестових технологій в навчально-виховний процес», « Роль потенціалу уроку в підвищенні рівня якості навчання в школі в умовах гуманізації навчально-виховного процесу».

Розв'язання проблем та завдань школи, затверджених педагогічним колективом на навчальний рік, дозволило шкільному колективу досягти певних результатів. Серед найголовніших результатів слід визначити, що учні школи на ІІ (районному) етапі Всеукраїнських шкільних олімпіад зайняли призові місця з історії, біології, української мови, російської мови, математики, фізики, трудового навчання, англійської мови. 7 із них є першими. В ІІ етапі Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П.Яцика 4 учні посіли призові місця. Бахурець Анастасія (4 клас) була запрошена до участі в обласному етапі конкурсу, але через хворобу не стала учасницею даного етапу.

У Всеукраїнському конкурсі-захисті МАН на І(районному) етапі приймали участь 4 учні в секціях «Математика», «Історія», «Біологія». Лукашевська Серафима (10 клас) стала переможцем в секції «Історія», Борисенко Катерина (9клас) перемогла в секції «Біологія». Борисенко Катерина стала учасницею обласного етапу конкурсу-захисту МАН.

Хамідулліна Світлана ( з біології) та Лукашевська Серафима (з російської мови) прийняли участь у Всеукраїнській Інтернет-олімпіаді (м. Одеса). Лукашевська Серафима запрошувалась до очного етапу. Слід відмітити, що через невирішені матеріальні проблеми учениця не прийняла участь в очному етапі. Тому слід прийняти до уваги дане питання.

3 учні школи прийняли участь у Всеукраїнському природничому конкурсі «Колосок». Із них Лавриновська А., Кухта Б. (3 клас) стали переможцями даного конкурсу у своїй віковій категорії.

Павлова І. (7-А кл.), Дорош Я. (6 кл.) посіли призові місця в районному етапі Всеукраїнського конкурсу «Кращий читач року». Дорош Ярослава стала учасницею обласного етапу.

Отже слід відмітити більшу активність учнів школи в обласних і всеукраїнських конкурсах в даному році в порівнянні з попереднім навчальним роком (додаток ). Але в таких конкурсах як «Левеня», «Кенгуру» учні школи участі не брали.

Що стосується виховних заходів, слід відмітити добру підготовку й участь учнів школи в районному КВК «Правила дорожнього руху», районному конкурсі «Козацький курінь» (3 місце), в районному фестивалі «Новорічні мініатюри». Але теж в цілому ряді конкурсів учні школи участі не взяли, на що треба звернути увагу в наступному навчальному році.

В районному конкурсі Лідер-перспектива Лукашевська Серафима (10 кл.) стала переможцем.

В районних спортивних змаганнях з л/а призові місця посіли Коржов А., Борисенко К. ( 9 клас).

В рамках районної програми «Обдаровані діти» 4 учні школи занесені до районного банку: Хамідулліна Світлана (10 кл.), Борисенко Катерина (9 кл.) в напрямку «Інтелектуальний потенціал Донеччини», Дорош Ярослава (6 кл) – в напрямку «Відродження духовності Донеччини», Лукашевська Серафима (10 кл) – в напрямку «Лідер-перспектива».

Вчителі школи приймали участь у фахових конкурсах. В конкурсі «Кращий працівник року» учасниками стали 2 вчителя – Пересічна Л.М. в номінації «Кращий педагог-організатор», Кривобок Т.І.- в номінації «Кращий вчитель російської мови». Кривобок Т.І. стала призером районного етапу. Педагогічний колектив переміг в конкурсі «Соціальні проекти» і сьогодні має здійснити проект в межах Парасковіївської школи. В конкурсі «Вчитель року» вчителі школи участі не взяли, на що треба звернути увагу в наступному навчальному році.

На базі Парасковіївської загальноосвітньої школи в 2008-2009 навчальному році проведений районний семінар заступників директорів з виховної роботи, районний Ярмарок педагогічних ідей.

 

Методична робота з кадрами

 

Методична робота в школі була спрямована на вивчення і впровадження інноваційних технологій, на розвиток творчого потенціалу вчителів, вдосконалення відповідної фахової освіти і кваліфікації педпрацівників і реалізувалась через різноманітні форми роботи : методичні оперативки, наради, „ круглі столи ”, обмін досвідом.

В 2008-2009 навчальному році робота шкільного колективу спрямована на єдину методичну проблему «Створення умов для всебічного розвитку учня й вчителя на основі самоосвітньої діяльності »

В школі працюють методоб`єднання природничо- математичного циклу

(керівник Ятченко І.М.), вчителів суспільно - гуманітарного циклу

( керівник Жуганова В. І. ),вчителів початкових класів ( керівник Капля О. В.), класних керівників ( керівник Зінковська І.В. ), вчителів англійської мови (керівник Волощенко Л. В. ).

Основні завдання методичних об`єднань – підвищення теоретичного, наукового, методичного рівня підготовки вчителів.

Організувала і координувала всю методичну роботу, яка ведеться в школі, методична рада школи у складі: Хамідулліна А. М. – голова, Волощенко Л. В., Жуганова В. І., Сокольвяк Л.А., Капля О. В., Зінковська І.В. – члени ради.

Діяльність членів методичної ради включала в себе організацію роботи по реалізації проблеми в школі, вивчення системи роботи вчителів, які атестуються, обладнання і поновлення методкабінету школи, надання консультації молодим вчителям.

На виконання обласної програми «Моніторинг якості освіти» в школі організована робота по проведенню моніторингових досліджень з базових дисциплін. Вчителі школи проводили моніторинг якості освіти з української мови в 4,8, 9, 11 класах, з математики в 4,6,9,11 класах, з історії України в 9, 10, 11 класах. Всі вчителі відповідально віднеслись до своєчасного аналізу робіт, оформленню документації. Але виявились труднощі з оформленням звітів у електронному варіанті. Тому цьому питанню необхідно приділити увагу в наступному навчальному році, додатково опрацювати правила роботи з даними програмами.

Показником роботи педагогічного колективу є досягнення учнів школи під час участі школярів у районних, обласних і всеукраїнських конкурсах, випускників у державній підсумковій атестації, зовнішньому незалежному оцінюванні. Вище було зазначено про гарні результати участі учнів школи в ряді районних, обласних, всеукраїнських етапів конкурсів – предметних олімпіад, Інтернет-олімпіад, конкурсу-захисту МАН, «Колосок», «Кращий читач року». Треба акцентувати, що в предметних олімпіадах учні школи беруть участь з усіх предметів, але у Всеукраїнських предметних конкурсах - ні. Особливу увагу треба приділити вчителям фізико-математичного циклу на це питання.

Державна підсумкова атестація відбувалась згідно розкладу, своєчасно, при складанні порушень не відмічено. 100% випускників 11 класу стали учасниками зовнішнього незалежного оцінювання.

Але слід відмітити, що під час проходження зовнішнього незалежного оцінювання учні 11 класу отримали початковий рівень навчальних досягнень з української мови (1 учень), з математики (3 учні), з біології (1 учень) (додаток ). Педагогічному колективу слід працювати не тільки над теоретичними й практичними питаннями щодо підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання, а психологічної підготовки учнів до участі у такому важливому для кожного учня випробуванні.

Важливу роль у становленні, згуртуванні та вихованні творчого колективу відіграє атестація педагогічних працівників. В 2008-2009 навчальному році адміністрацією школи проведено роботу щодо атестації педагогічних робітників, яка організовувалась відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних кадрів України.

Видано наказ, створено атестаційну комісію, складено план проведення атестації, оновлено матеріали на стенді «Атестація вчителів». В школі складено графік відкритих уроків, відбулося взаємовідвідування уроків вчителями школи. Відкриті уроки і заходи, творчі звіти дали Хамідулліна А.М., Дорошко С.О., Животенко О.В., Ламаш Л.В., Солобчук Н.М., Калініна І.М., Пуняк Є.М.

З атестацією педкадрів невідривно пов'язано проходження вчителем курсової перепідготовки, без якої неможливо підвищення кваліфікаційної категорії. Заступником директора з навчальної роботи ведеться облік проходження курсів вчителями школи. З вчителями, які повертаються з курсів, проводяться співбесіди. На нарадах вчителі складають звіти про проходження курсової підготовки.

В 2008-2009 н.р. курсову перепідготовку пройшли Дорошко С.О.- директор школи, Калініна І.М.- вчитель трудового навчання, Животенко О.В. - вчитель історії та правознавства, Ятченко І.М.- вчитель математики, Недякіна Л.В. – бібліотекар.

Вчителі обирають різні форми курсової перепідготовки – Школа молодого керівника ( Дорошко С.О.), очна (Недякіна Л.В.), проблемна (Животенко О.В., Ятченко І.М.). Курси сприяють підтвердженню та підвищенню кваліфікаційних категорій. В 2008-2009 н. р. підтвердили кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» Хамідулліна А.М., « спеціаліст І категорії » Животенко О.В. і Чмирьов Г.В., кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії» Калініна І.М., кваліфікаційну категорію «спеціаліст» Пуняк Є.М. Підвищили категорії Солобчук Н.М.( ІІ категорія), Ламаш Л.В., Дорошко С.О.( вища категорія). На сьогодні всі вчителі школи пройшли планові курсові перепідготовки. Два вчителі (Капля О.В., Чконія Л.С.) навчаються у вищих навчальних закладах за фахом.

Згідно з рейтингом питань, окреслених як проблемних під час проведення діагностування професійної компетентності та особистих якостей педагогічних працівників, у закладі проводили роботу постійно діючий семінар «Школа педагогічної майстерності», в рамках якого проводилися круглі столи, відкриті уроки. Були розглянуті такі питання як «Впровадження тестових технологій в навчально-виховний процес», « Роль потенціалу уроку в підвищенні рівня якості навчання в школі в умовах гуманізації навчально-виховного процесу». Вчитель біології Хамідулліна А.М. провела Майстер-клас для вчителів біології Артемівського району.

В центрі уваги адміністрації є самоосвітня діяльність вчителів. Однією із форм підвищення кваліфікаційного рівня є участь у районних семінарах, а завдяки співпраці з відділом освіти Артемівської райдержадміністрації й участь в обласних семінарах.

На базі школи проведено секційні заняття вчителів району, районний семінар заступників директорів з виховної роботи, районний Ярмарок педагогічних ідей. Ламаш Л.В., Животенко О.В., Пуняк Є.М. приймали участь в обласних семінарах вчителів географії, історії, фізкультури.

Колектив школи прийняв активну участь в проведенні районного етапу учнівських олімпіад: підготовлено зустріч учасників олімпіад, приміщення для проведення олімпіад, робота вчителів-статистів, чергових учителів.

Вчителі школи очолюють районні методичні об`єднання: Ламаш Л.В. - керівник методичного об`єднання вчителів географії, Животенко О.В. – керівник методичного об`єднання вчителів історії та правознавства, Пуняк Є.М. – керівник методичного об`єднання вчителів фізичної культури. Ламаш Л.В. є членом обласної творчої групи з проблеми «Тестові форми контролю з географії».

Вчителі школи прийняли участь в роботі районного журі районного етапу олімпіад з історії, основ правознавства, географії, економіки, біології, трудового навчання, увійшли до складу журі конкурсу-захисту МАН з філології, географії.

Лукашевська О.В. щорічно входить до складу організаційного комітету районних Гаршинських читань, готує сценарій свят, виступає в ролі ведучої.

В 2008-2009 навчальному році вчителі школи прийняли участь у професійних конкурсах. В конкурсі «Кращий працівник року» прийняли 2 вчителя – Пересічна Л.М. в номінації «Кращий педагог-організатор», Кривобок Т.І. в номінації «Кращий вчитель зарубіжної літератури». Кривобок Т.І. стала призером районного етапу. Педагогічний колектив переміг в конкурсі «Соціальні проекти». В конкурсі «Вчитель року» вчителі школи участі не взяли, на що треба звернути увагу в наступному навчальному році.

Результати державної підсумкової атестації

Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 30.01.2009 р. №1/9-73 «Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах в 2008-2009 навчальному році», Положення про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 18.02.2008 р. № 94, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 27.02.2008 № 151/114842) зі змінами, затвердженими наказом №845 від 12.09.2008 р.. зареєстрованим у міністерстві юстиції України 14.10.2008 р. №974/15665, наказу управління освіти і науки Донецької облдержадміністрації від 17.02.2009 р. №82, наказу відділу освіти Артемівської райдержадміністрації від23.02.2009 р. № 42 «Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації в загальноосвітніх навчальних закладах у 2008-2009 н.р.», наказу по школі від 27.03.09 за № «Про закінчення 2008-2009 навчального року, проведення державної підсумкової атестації» в Парасковіївській загальноосвітній школі

І-ІІІ ступенів з 03.06 по 23.06 в 9 класі та з 06.06. по 24.06 в 11 класі проведена державна підсумкова атестація.

Державну підсумкову атестацію в 9-х класах складали з 5 предметів:

українська мова (письмово, диктант), алгебра (письмово), біологія (письмово), географія (усно) як обов'язкових предметів і з англійської мови як предмету за вибором.

В 11 класі учні складали державну підсумкову атестацію з 1 обов'язкового

предмету – математики та 3- х предметів за вибором:

Алгебра та начала аналізу (письмово) – 5 учнів

Біологія (усно) - 10 учнів

Зарубіжна література ( усно) – 14 учнів.

Оскільки всі учнів виявили бажання бути учасниками ЗНО, другий обов ` язковий предмет – українська мова та література зараховувався за результатами зовнішнього незалежного оцінювання.

Результати ЗНО як державну підсумкову атестацію зараховано з української мови та літератури 14 учням, з біології 3 учням, з історії України 7 учням, з математики 9 учням, з англійської мови 2 учням.

На основі заяви від батьків та довідок лікарсько-контрольних комісій Соледарської міської лікарні № 37 від 14.04.2009 р. педагогічною радою школи (протокол № 6 від 30.05.2009 р.) від державної підсумкової атестації звільнено учня 9 класу Голованова Олексія.

Державна підсумкова атестація відбувалась згідно розкладу, своєчасно, при складанні порушень не відмічено.

Під час державної підсумкової атестації учні підтвердили свої річні результати. Спланована й проведена робота по повторенню вивченого матеріалу й підготовки до державної підсумкової атестації сприяла підвищенню результативності у частині учнів в межах 1 балу. Середній бал з ДПА в 9 класі – 7; в 11 класі – 7,7.

Але слід відмітити, що під час проходження зовнішнього незалежного оцінювання учні 11 класу отримали початковий рівень навчальних досягнень з української мови (1 учень), з математики (3 учні), з біології (1 учень).

 

Hosted by uCoz